Let op! Geld lenen kost geld

Meer weten

Moneyathome streeft er naar jou zo volledig mogelijk te informeren over haar producten en dienstverlening. Hieronder vind je de veelgestelde vragen. Staat je vraag er niet tussen? Stel dan je vraag direct aan Moneyathome via Contact Je ontvangt zo spoedig mogelijk antwoord op de gestelde vraag.

  • Wat is Moneyathome en wat heeft wehkamp.nl hiermee te maken?

    Geld lenen kan zowel bij Moneyathome als bij wehkamp.nl, afhankelijk van je persoonlijke en financiële situatie. Klanten van wehkamp.nl die nog geen gebruik maken van de service bijpinnen verwijzen wij al sinds eind 2008 altijd door naar Moneyathome.

    Moneyathome is een handelsnaam van Money@home BV en is een zusterorganisatie van wehkamp.nl. Money@home B.V. is statutair gevestigd in Zwolle (Meeuwenlaan 2, 8011 BZ, Zwolle) onder KvK nummer 08178097 en is een bij de AFM geregistreerde instelling onder nummer 12018010.

  • Hoe kan ik klant worden bij Moneyathome?

    Als je geld wil lenen bij Moneyathome, moet je eerst klant worden. Dit is alleen mogelijk voor klanten van wehkamp.nl met een balansrekening. Via wehkamp.nl word je doorverwezen naar Moneyathome. Vervolgens kun je hier een account aanmaken op het moment dat je toestemming geeft om je gegevens van wehkamp.nl over te nemen. Hierna kun je verder met jouw geldlening.

  • Hoe kan ik geld lenen bij Moneyathome?

    Als je een account hebt aangemaakt kun je geld lenen. Dit doe je door aan te geven welk bedrag je graag zou willen ontvangen. Vervolgens stellen wij je enkele vragen over je persoonlijke en financiële situatie. Dit doen we door middel van de Inkomen en Lasten Toets (ILT). Aan de hand hiervan bepalen wij je kredietwaardigheid en het bedrag dat je (voorlopig) maximaal kunt lenen; je kredietlimiet. Nadat je akkoord bent gegaan met je lening zullen wij een definitieve toetsing doen, sturen wij je de kredietovereenkomst en zullen wij het door jou gewenste bedrag, mits dit binnen de vastgestelde kredietlimiet past, aan je overmaken. Na vaststelling van je kredietlimiet kun je binnen deze limiet nieuwe leningen plaatsen.

  • Krijg ik nadat ik een geldlening heb geplaatst mijn geld direct op mijn rekening?

    Als je geld wilt lenen bij Moneyathome, moet je klant zijn van wehkamp.nl. Vervolgens kun je een account aanmaken op moneyathome.nl en een geldlening plaatsen. De hoogte van je daadwerkelijke geldlening is vervolgens afhankelijk van je persoonlijke en financiële situatie

  • Kan ik mijn kredietovereenkomst beëindigen?

    Ja dat kan. Voordat je je overeenkomst kunt beëindigen moet je aan al je betaalverplichtingen bij Moneyathome hebben voldaan en moet het volledige openstaande saldo zijn afgelost. Je kunt vervolgens je kredietovereenkomst schriftelijk beëindigen via Moneyathome, Postbus 527, 8000 AM Zwolle. Wij zullen dan zorg dragen voor afhandeling van het verzoek en de vermelding van uw overeenkomst bij het Bureau Krediet Registratie (BKR) beëindigen.

  • Wijzigt mijn kredietlimiet?

    Ja, gedurende de looptijd van de kredietovereenkomst kan je kredietlimiet wijzigen. De hoogte van je kredietlimiet is afhankelijk van je persoonlijke en financiële situatie. Bij elke geldlening toetst Moneyathome of je geldlening uitgekeerd kan worden.

  • Welke kosten zijn verbonden aan geld lenen bij Moneyathome?

    Moneyathome berekent over je uitstaande saldo een kredietvergoeding van 0,0359 % per dag, dit is een debetrentevoet / jaarlijks kostenpercentage van 14%. In het kredietoverzicht vind je een overzicht van de termijnbedragen. Je mag per termijn ook meer terugbetalen aan Moneyathome.

  • Kan ik extra aflossen?

    Je mag zonder extra kosten meer aflossen dan je maandelijkse termijnbedrag. Je kunt het openstaande saldo ook altijd in één keer afbetalen zonder dat je daarvoor een vergoeding en/of administratiekosten hoeft te betalen.

  • Ik heb een geldlening geplaatst, maar ik heb het toch niet meer nodig. Kan ik de order nog annuleren?

    Als je geldlening nog niet door Moneyathome is uitbetaald, dan kun je de order annuleren. Wanneer het bedrag door Moneyathome al is overgemaakt, dan kun je het bedrag kosteloos terugstorten. Je hebt namelijk een bedenktermijn van 14 dagen. Stort je het bedrag na deze 14 dagen terug, dan ben je rente verschuldigd over de periode dat je het bedrag in je bezit hebt.

  • Wat is Moneyathome Saldo Comfort?

    Gespreid betalen over een langere periode kan voordelen hebben, maar wat gebeurt er als jouw financiële basis verandert? Als je het zekere voor het onzekere wilt nemen, biedt Saldo Comfort uitkomst. Saldo Comfort lost jouw openstaande saldo bij Moneyathome af in geval van onvrijwillige werkloosheid, arbeidsongeschiktheid, ziekenhuisopname, ernstige aandoeningen en overlijden. Je hebt dan geen openstaand saldo meer. Op dit moment is het niet meer mogelijk om Moneyathome Saldo Comfort af te sluiten. Heb je je openstaande saldo al verzekerd met Saldo Comfort, dan verandert er niets en loopt de verzekering gewoon door. Jouw openstaande saldo blijft gedekt tegen onvoorziene gebeurtenissen. Aanvullende informatie over Saldo Comfort kun je terugvinden in de algemene verzekeringsvoorwaarden.

  • Waarom word ik geregistreerd bij BKR?

    Moneyathome is aangesloten bij Bureau Krediet Registratie (BKR) en is verplicht afgesloten kredietovereenkomsten met een kredietlimiet van meer dan €250 bij BKR te melden. BKR heeft tot doel het bevorderen van een maatschappelijk verantwoorde financiële dienstverlening. BKR wil een bijdrage leveren aan het beperken van de risico’s voor kredietgevers en het voorkomen van overkreditering bij kredietnemers. Ook aan de bestrijding van misbruik en fraude in het financiële verkeer levert BKR een bijdrage. Ten behoeve van deze doelstelling verwerkt BKR de persoonsgegevens van kredietnemers in het Centraal Krediet Informatiesysteem.

  • Hoe kan ik een wijziging doorgeven?

    Je kunt je persoonlijke gegevens, zoals een adreswijziging of wijziging van je rekeningnummer hier doorgeven. Lukt dit niet, dan kun je contact opnemen met onze klantenservice op telefoonnummer 0800-6116, bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 10.00 – 17.00 uur, of stuur een e-mail naar info@moneyathome.nl.

  • Op welke manier kan ik mijn rekeningoverzicht inzien?

    Je kunt je rekeningoverzicht gemakkelijk online bekijken onder Mijn account. Zo heb je altijd een handig overzicht van jouw actuele financiële situatie bij Moneyathome.

  • Hoe kan ik een klacht indienen?

    Indien je een klacht hebt over een product of dienst van Moneyathome, kun je je klacht indienen door schriftelijk op het standpunt te reageren. Conform onze interne klachtenprocedure zullen wij vervolgens schriftelijk antwoorden. Je kunt hier de klachtenprocedure downloaden of kosteloos opvragen bij Moneyathome, Postbus 527, 8000 AM Zwolle.

  • Hoe kan ik betalen?

    Je betaalt via automatische incasso. Als deze incasso niet lukt, dan zullen wij ongeveer 10 dagen later opnieuw proberen je betaalverplichting te incasseren. We vragen je om te zorgen dat er voldoende saldo op je rekening staat of zelf je betaling over te maken op rekeningnummer NL84INGB0002841578 t.n.v. Moneyathome. Vermeld hierbij wel je klantnummer.

  • Per 1 december 2016 veranderen de regels voor de registratie van kredieten bij BKR. Wat betekent dit?

    Heb je een kredietovereenkomst van meer dan € 250,- en met een looptijd van 1 maand of meer? Dan wordt dit vastgelegd bij Bureau Krediet Registratie (BKR). Dit gebeurt met een positieve registratie. Hier lees je wat dit voor jou betekent als je een kredietovereenkomst met Moneyathome hebt.

Mijn vraag staat er niet tussen